Alla inlägg under september 2009

Av Johanna - 21 september 2009 08:17

Igår packade vi in oss i bilden och åkte till Ljusdals BK (där det var utställning) för att göra exteriörbedömningen för korningen. Eftersom dom inte kunde säga vilken tid det skulle bli  blev det en väntan på ca 4 timmar innan det var dags... Seg väntan, då jag tycker att utställningar är ganska aptråkigt om jag ska vara ärlig. Men vi träffade ju på Susanne som har kull- brorsan Marro och det är ju alltid trevligt! :)

Sedan var det äntligen vår tur och efter en sväng i ringen blev han godkänd och kan nu kalla sig korad!


Nu är det dags för promenad med Maczon och sedan väntar jobbet!



Av Johanna - 6 september 2009 12:44

...på klubben har vi gjort idag. Mycket energi och lite flamsigt, men vad kan man begära, vi har ju inte hårdtränat på sista tiden precis. Har inte haft nåt sug alls efter att tävla under sommaren och hösten, så jag anmälde mig inte till en enda tävling då. Och utan mål blir ju träningen lite därefter... Mycket annat har vi gjort, men lydnaden har vi halkat efter rejält nu....

Ångrar mig lite nu dock, när träning- och tävlingssuget börjar komma tillbaka :)

Men vi får ta spåret till våren istället, kanske vi hinner med någon lydnadstävling i höst?

Några som däremot har varit duktiga och lyckats bra i helgen är brorsan Mirko och syrran Mynta, grattis till er! :)

Av Johanna - 2 september 2009 20:32

Den här veckan har varit väldigt bra! Elin har varit här i Ånge och vi har redan träffats två gånger den här veckan. Idag kom dom hit och vi fikade lite och Elins lilla Dansk-Svenska gårdshund spenderade dagen med att försöka hålla sig undan från Maczon som hon tycker är fruktansvärt otäck! :)

ska prova att lägga ut lite bilder som jag lånat från Elins blogg....


1. Stackars Maczon, Selma tyckte inte alls att han var värd att umgås med..

2. Maczon och Signe

3. Signe



Ha en bra kväll!


Ovido - Quiz & Flashcards