Alla inlägg under mars 2009

Av Johanna - 25 mars 2009 07:10

... et inlägg! ;) Vaknade strax före 6 idag, på soffan... sa åt Kim igår kväll att han skulle väcka mig om jag somnade. Hmm, men jag vet också att det inte är så lätt att väcka mig när jag väl somnat på soffan, så han lät mig väl ligga kvar här då :)


Eftersom jag inte behöver vara på jobbet förrän kl 8 så har jag putsat lite på Maczon här på morgonen, klippt klor, städat ur öronen och förhudsrensat. Så nu är han tip- top igen!


Helgen som varit var det dags för instruktörsutbildningen igen och lika intressant den här gången! Maczon fick också vara med den här gången och skötte sig jättebra. Låg i klubbstugan med oss hela dagarna och visst, gnällde lite ibland när han tyckte att det blev lite tråkigt. Men där imellan låg han som en säl och sov. (hmm, han hade även lagt sig i en av de andra tjejernas knä, när jag gick iväg en stund....lilla knähunden..haha)


Relation hund- människa var ett ämne under helgen och vi fick bland annat studera relationen på 3 ekipage som var på klubben för att träna. Uh, kan inte vara lätt att träna när det står 12 stycken och granskar varje rörelse man gör och antecknar för fulla muggar! Men väldigt lärorikt!


Nu väntar jobbet! Ha en bra dag alla! (om det är någon som fortfarande läser denna fruktansvärt dåligt uppdaterade blogg...? ;) )



Av Johanna - 13 mars 2009 16:50

Kikar in en snabbis för att önska trevlig helg! Dåligt med uppdatering nu, har drabbats av en liten släng av bloggtorka... men det går nog över. :)


Ha det gott!

Av Johanna - 5 mars 2009 09:03

... är vi nu jag och Maczon. Kim ska snickra och renovera på badrummet hela dan idag, så han kommer nog inte ha så mycket tid över för vovven. Så då fick han följa med hit en sväng.

Badrummet ja, ser mest ut som ett katastrofområde just nu... Man får försöka blunda och föreställa sig hur det blir när det blir färdigt... :)


Nu ska jag göra ett ryck bland blommor och blader! På återseende.



Av Johanna - 2 mars 2009 08:12

Igår var en riktigt trött och seg dag... Klev upp strax före 8, men sen blev det inte mycket gjort... På kvällen när K kom hem åkte vi i alla fall och tränade budföring med Maczon. Fokus på att inte krossa knäskålar... ;)

Stackars Kim, vad jag kör med honom när han för en gångs skull är med och tränar med Maczon... "Stå still! "Neej, flytta dig inte!!" (när Maczon kommer i 190 knyck rakt mot honom..) "Belöna han nu!" "Se till att han sitter ordentligt!" "Gör så, gör inte så!"... :)

 Inte undra på att han nästan aldrig är med och tränar med oss...haha


Nu drar jag till gymmet för att ta nya tag! Pinsamt att erkänna, men jag kom inte ens upp i 5 km förra veckan... Men nu är det ny vecka och alltså nya tag som gäller! Banne mig!

Ovido - Quiz & Flashcards