Alla inlägg under november 2009

Av Johanna - 29 november 2009 22:37

Ja "hemlisen" som jag tror att de flesta vet om vid det här laget

Jag är gravid! Vi ska få en liten bäbis...

Så stort, spännande och helt fantastiskt roligt!

Av Johanna - 29 november 2009 22:17

Första advent och dagen har varit sådär lugn och mysig som man önskar. Åkte ner på jobbet i morse för att fixa lite inför julskyltningen, sen hem och hängde upp stjärnorna i fönstren. Så nu är det så mysigt så.

Var en sväng på julskyltningen sedan, inte så mycket att se men trevligt att träffa på lite folk och insupa lite julstämning  

Och äntligen... snö! Maczon är lika lyrisk han och skopade in stora lass på väg till jobbet imorse.  Dessutom var han tvungen att ta några glädjegaloppsprång på stället också   Härligt med vinter!     


Av Johanna - 25 november 2009 23:11

Och den här dagen har bara försvunnit! Vet inte riktigt vad jag har gjort, och nu är den över...

Var upp till mamma och pappa förut i alla fall och Maczon fick sig en dos av lydnadsträning av småfolket där Skrattande  Sitt- vacker tass och så godis varje gång han gör rätt såklart! Mycket godis blir det på dessa träningspass, tur att dom inte är så långa Flört

Nä, som sagt i morgon väntar jobb igen, så man kanske ska hoppa i säng! Natti natt!


Förresten har jag en liten hemlis... som kanske inte är så mycket hemlis längre, haha. väldigt roligt och väldigt spännande i alla fall Glad Kan ni gissa?

Av Johanna - 22 november 2009 20:33

Då var det redan söndagkväll då och snart en ny vecka. Idag var det meningen att jag skulle åkt med jobbet till vår blomster- grossist som hade öppet hus. Brukar kunna vara ganska kul, men jag orkade inte! Har varit så himla trött den här veckan, så jag bestämde mig för att vara hemma och vila ist. Eller vila och vila, har städat, bakat, tvättat, och julpyntat lite... För nu är det inte långt kvar till jul, wiee!!  Skrattande

Men blä för vädret! Hade lite förhoppningar när jag klev upp och det var nån minusgrad ute, men nä. Var ute med Maczon på eftermiddan och vi var helt dyngsura när vi kom hem, härligt med regn när det snart är december... Skrikandes

Ska försöka knäppa lite nya bilder också, tror jag måste önska mig en kamera av tomten för det blir inte så bra bilder med den jag har nu, dvs mobilen... Obestämd


Av Johanna - 20 november 2009 22:09

Japp, fredagsmys med godis och idol... Och jag har lyckats hålla mig vaken hela kvällen Förvånad En ganska så ovanlig syn nuförtiden...

I helgen ska jag försöka mig ut lite med Maczon också, har ju legat sjuk i en vecka så där har det inte blivit mycket gjort. Mycket med energi i den schäfer- kroppen nu med andra ord!

Nu; tillbaka till godispåsen!



Av Johanna - 19 november 2009 23:53

Ett litet livstecken från mig och ett löfte till alla er som klagat på att bloggen nog är den tråkigaste bloggen som finns just nu; det blir snart bättre! :)

Ovido - Quiz & Flashcards