Alla inlägg under december 2008

Av Johanna - 28 december 2008 02:26

Vi tog och avslutade julfirandet med ett litet party här hemma!

Verkar bara som att det var jag som tyckte det var skitkul, med tanke på dom bistra minerna hos dom övriga familjemedlemarna, haha!


Juldisco <------- klick!

Av Johanna - 27 december 2008 22:24

Ok, hittade sladden! Bilderna är som vanligt av kass kvalité, knäppt med mobilen. Men det är i alla fall lite efterlysta bilder på Märta!

1. Maczon på julaftonsmorgon.

2. Söta Fröken Märta

3. Vårt vardagsrum som äntligen är färdigt!

4. Märta är vädigt intresserad av Vänner :)

5. Vardagsrummet

6. 4:e advent!

7. Märta!

Av Johanna - 27 december 2008 21:55

Ibland kan han vara duktig min vovve! Igår sa jag åt honom att sitta i hallen, när jag skulle göra nåt. Kommer inte ihåg vad det var, men jag ville inte att han skulle vara med runt mig iaf.

Sen när jag var klar gick jag satte mig och tittade på tv med Kim. Efter en ganska så lång stund frågade Kim vart Maczon tog vägen. Han brukar alltid vilja vara där vi är. Går ut i hallen och där sitter han som ett ljus! Har inte flyttat sig en millimeter. Jag hade ju glömt att säga varsågod! Han måste ha suttit där i 20 min, minst!

Duktig vovve!

Av Johanna - 27 december 2008 16:05

Gud vilka sköna slappar-dagar vi har haft! Precis som det ska vara vid jul! :)

Idag blir det lite kalas hos pappa som fyller år idag och i morgon fyller bästaste E år! Två födelsedagar så här strax efter julafton, taskig tajming måste jag säga ;)


Dom utlovade bilderna får ni vänta på lite till, har inte hittat sladden än... Blir så trött på mig själv! Tänker varje gång efter jag använt den att nu lägger jag den här, så att jag vet att den ligger här nästa gång jag ska ha den. Problemet är bara att jag hinner glömma var här är någonstans mellan användandet...

Jaja, jag ger mig ut på en sökrunda till!

kramar



Av Johanna - 26 december 2008 12:48

Hoppas att ni hade en trevlig julafton! Vi började dagen med att äta frukost till "Tomten är far till alla barnen". Haha, jag får alltid julstämmning av den filmen, trots allt!

Efter det tog vi lite julklappar och åkte skoter till svärfar och hans sambo. Superhärligt -10 grader och strålande sol! Sen upp till min familj och firade resten av kvällen där. Fick jättefina julklappar som vanligt, är alldeles för bortskämd! ;) Bl.a fick jag ett klädskåp av Kim, perfekt då vi har alldeles för mycket kläder i jämförelse med garderober.


Maczon var ju självklart med och fick paket han också som han öppnade i rasande fart...så kul att slita bort papper! :) Leksaker och grisöron roade han sig med resten av kvällen! Och kors i taket!! Leksakerna är fortfarande i sin ursprungliga form! :) Inte så vanligt när det gäller leksaker-är till-för-att-döda-på-snabbast-tid-maczon!


Idag sitter jag här lite mosig efter en mycket trevlig middag igår! Några kompisar kom över till oss och tanken var väl att vi skulle gå på krogen lite senare, men vi hade så kul här hemma så vi struntade i det. (Vissa av gästerna har ju inte gått hem än, haha!) Spelade Guitar Hero World Tour som Kim fick av mig i julklapp, skitskoj faktiskt.


Nu ska jag fortsätta att städa lite, ha det gott!


Av Johanna - 23 december 2008 23:42

Vi önskar er en riktigt God Jul!


Av Johanna - 20 december 2008 22:46

Jag är så jäkla sugen på att ta upp sökträningen igen! Vi hade ju en liten sökgrupp i våras, men den är tyvärr upplöst nu av olika anledningar :(

Så tråkigt eftersom både jag och Maczon tyckte det var skitkul! Passade verkligen Maczon perfekt! Själv kan jag ingenting om söket, förutom de grunder vi lärde oss i våras, så jag har ingen aning om hur jag ska gå vidare... Dessutom blir det ju lite svårare utan en grupp med figgar... :S


Idag har vi haft lilla julafton hos min familj. Mamma o pappas fosterbarn kommer inte att fira jul med oss så därför hade vi lite julmys idag ist, med lite julklappar och mat.


Fjärde advent i morgon.... :)

Av Johanna - 17 december 2008 19:53

Tänkte att det kunde vara dags att lägga in lite nya bilder, men som vanligt är sladden borta!! Jag ska leta den nu så kanske jag uppdaterar med bilder lite senare...om jag hittar den...

Ovido - Quiz & Flashcards