Alla inlägg under september 2008

Av Johanna - 23 september 2008 20:49

... med uppdateringar nu. Har nu ganska fullt upp med ett nytt/ett till jobb som tar väldigt mycket tid just nu! Bråda dagar, trots att jag har semester från mitt vanliga jobb... :) Men kul är det...

Skriver mer när jag har lite mer tid!


/J

Av Johanna - 20 september 2008 16:02

 vi har blivit utmanade av ica1977 för en tid sedan och tänkte att vi kunde väl svara på den nu!



5 saker i min frys: Lingon, kycklingfilé, märgben, ärtor och potatisbullar

5 saker i min garderob: Hmm...väskor, skärp, målarkläder(det som inte var målarkläder från början har blivit det efter hand med allt renoverande vilket innebär att det finns mycket sådana kläder nu....), x antal klänningar, en kavaj

5 saker i mitt badrumsskåp: Parfym, högvis med migräntabletter, deo, brun-utan-sol (blek som man är...) och smink

5 personer jag utmanar vidare: Jag är så lat, så jag hoppar över det... :) Den som känner sig manad får anta utmaningen! ;)


/J

Av Johanna - 19 september 2008 11:30

... från en skön långpromenad! Älskar att gå långisar på hösten, även om det gott kunde fått vara nån grad varmare idag...

Träffade på 2 hundar också, som såg ut att vilja äta upp Maczon... :(  Först hade han dom lösa (jag hade också Maczon lös, men kopplade honom när jag såg dom) och såg inte att vi kom. Så hundarna kommer i flygande fläng mot oss, skällandes och morrandes... Han säger åt dom att stann, vilket dom gör i en sekund eller så, sedan full fart mot oss igen... Hinner fundera lite på hur jag ska göra om dom kommer fram? En lösspringande hund kan man väl handskas med, men två?

Behövde inte lösa det dock då killen lyckas få tillbaka dom och kopplar dom. Sedan stannar han vid sidan av vägen för att vi ska kunna passera, med hundarna hängandes i kopplet, skällandes och morrandes...

Betvivlar starkt att han ska orka hålla den största hunden, men går förbi med Maczon. Han lyckas hålla hundarna som tur är, men det var nog inte mer heller... Han får flämtande ur sig; åh, hon är så stark!

Mmm, säger jag och skyndar förbi!


Jag är så jäkla nöjd med min hund i den här situationen! Han går förbi hundarna vid min sida och håller kontakt med mig ända tills vi går förbi. Då klarar han det inte längre och vänder blicken mot hundarna ist. (Vilket inte är så konstigt egentligen...) Men han går tyst och snällt!

På tillbakavägen möter vi dom igen och då tittar han inte ens på dom när vi passerar!

Ni som vet vad vi har jobbat med hundmöten, så är det här en stor seger för oss! Han kan gå bredvid mig, tyst och fint, även när vi möter hotfulla hundar som dessa, på en smal gångstig!

Direkt efter vi har passerat släppte jag honom lös och han tittar inte ens åt deras håll. Min duktiga hund!


Trevlig helg på er alla!


/J

Av Johanna - 15 september 2008 20:49

...men med usel kvalité, tyvärr... :(


Håll tillgodo: söta Fröken Märta! och den minst lika söta Maczon... ;)


Av Johanna - 14 september 2008 15:11

Idag har vi varit på ridskolan som firat 40-årsjubileum. Brukshundklubben var med genom en liten uppvisning/tävling med våra hundar! Tävlingen gick ut på att hundarna skulle duellhoppa bredvid varandra på en bana med hästhinder... Fortast in (och som även hoppade alla hinder...) vann.

Och vinnare är.. bamparapam: Maczon! :) Vi fick ett jättefint pris med kex, ben, korv och andra godsaker, en dajm till matte :)


Blir tyvärr inga utlovade bilder idag, Kim jobbar och har med sig mobilen med bilderna... blir imorgon ist.

Nu blir det tv:n och vila en liten stund, efter prestationen ;)


om ni får tråkigt kolla in den här bloggen:http://www.lifeofleif.com/indexx.html  :D


Ha det gött!

/J

Av Johanna - 13 september 2008 21:37

... mitt öra håller på att sprängas! Har haft det så sedan vi kom hem från Turkiet. En av killarna som var med på resan hade också fått så på båda öronen och doktorn hade sagt att det förmodligen berodde på att det var mycket bakterier i poolen, så det blev en penicillin-kur för honom... Kanske också ska ta och masa mig iväg till farbror doktorn...? Vi skulle inte ha legat och plaskat i barnkisspoolen....


/J

Av Johanna - 13 september 2008 17:41

Har varit jättedåligt med träning för Maczon sedan tävlingen, motivationen har inte funnits där (för min del då...) Men idag tog vi och åkte ner på klubben för lite lydnadsträning... som slutade som agility- träning.. :)


Hann köra lite fritt följ innan vi drog oss mot agilityhindren och hipp som happ hade Kristina och jag fått ihop en liten bana med hinder och tunnel! :) Till saken hör att vi aldrig någonsin tränat agility och satan i gatan vad det gick undan för Maczons del! Förbi hindren och med mig i släptåg... :) Vi lyckades i alla fall komma runt banan tilslut utan att springa förbi ett endaste hinder.... :) Lite kul med flams- träning ibland, ingen prestation eller precision, utan bara kul!


/J

Av Johanna - 13 september 2008 16:53

Har jag suttit och skickat ut till alla att jag bytt adress, när jag helt enkelt bara kunde ha länkat till den nya bloggen på den gamla... gör det nu...


/J

Ovido - Quiz & Flashcards