Direktlänk till inlägg 19 september 2008

Nyss hemkommen...

Av Johanna - 19 september 2008 11:30

... från en skön långpromenad! Älskar att gå långisar på hösten, även om det gott kunde fått vara nån grad varmare idag...

Träffade på 2 hundar också, som såg ut att vilja äta upp Maczon... :(  Först hade han dom lösa (jag hade också Maczon lös, men kopplade honom när jag såg dom) och såg inte att vi kom. Så hundarna kommer i flygande fläng mot oss, skällandes och morrandes... Han säger åt dom att stann, vilket dom gör i en sekund eller så, sedan full fart mot oss igen... Hinner fundera lite på hur jag ska göra om dom kommer fram? En lösspringande hund kan man väl handskas med, men två?

Behövde inte lösa det dock då killen lyckas få tillbaka dom och kopplar dom. Sedan stannar han vid sidan av vägen för att vi ska kunna passera, med hundarna hängandes i kopplet, skällandes och morrandes...

Betvivlar starkt att han ska orka hålla den största hunden, men går förbi med Maczon. Han lyckas hålla hundarna som tur är, men det var nog inte mer heller... Han får flämtande ur sig; åh, hon är så stark!

Mmm, säger jag och skyndar förbi!


Jag är så jäkla nöjd med min hund i den här situationen! Han går förbi hundarna vid min sida och håller kontakt med mig ända tills vi går förbi. Då klarar han det inte längre och vänder blicken mot hundarna ist. (Vilket inte är så konstigt egentligen...) Men han går tyst och snällt!

På tillbakavägen möter vi dom igen och då tittar han inte ens på dom när vi passerar!

Ni som vet vad vi har jobbat med hundmöten, så är det här en stor seger för oss! Han kan gå bredvid mig, tyst och fint, även när vi möter hotfulla hundar som dessa, på en smal gångstig!

Direkt efter vi har passerat släppte jag honom lös och han tittar inte ens åt deras håll. Min duktiga hund!


Trevlig helg på er alla!


/J

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

19 september 2008 12:36

Härligt jobbat Johanna!Vad skönt att ni har fått bukt med problemet!/Kram

http://akjasmirko.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kristina

19 september 2008 13:10

Oj, här har det hänt saker sen sist.
Klart vi inte skriver om vårt nederlag i bloggen, men ni var väl värda segern så det så!! Kan skicka lite bilder från tävlingen ikväll om du vill.
Och inte är vi sne för ngn väst inte, hade glömt bort det så det var bra att du påminde mig.. ;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 juli 2011 08:50


 

Av Johanna - 29 juni 2011 21:17

Tycker Maczon har fått stå tillbaka lite här på bloggen, så här kommer ett inlägg tillägnat bara honom, min kloka, fina hund!         ...

Av Johanna - 19 maj 2011 22:23

I Sigges födelsedagstårtor hade jag två olika fyllningar, hallongrädde och dumle- fluff! Första gången jag testar det, men det blev väldigt gott, så det blir nog fler gånger.   Här kommer det busenkla receptet:   180 g Dumlekola 2 dl grädde...

Av Johanna - 19 maj 2011 14:25


  Just nu ligger den här godingen och sover efter att ha varit på stor och liten och busat. När han har vaknat tänkte vi ta en sväng till bvc för att mäta och väga. Var 2 månader sen vi var där sist, så det ska bli kul att se vad siffrorna är nu...

Av Johanna - 13 maj 2011 22:01

      Vilken dag! Sigge har verkligen blivit ordentligt uppvaktad idag, med presenter, fika, grattishälsningar på telefon och härliga besök. Först ut var några av Sigges kompisar som kom och busade lös några timmar, fikade och Sigge fick fint pa...

Ovido - Quiz & Flashcards