Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna - 27 augusti 2010 09:00

Fredag och snart helg! Har inga speciella planer alls denna helg... På söndag däremot tänkte jag packa med mig Sigge och åka en sväng till klubben där det är lydnadstävlingar. Ska hålla mig i sekretariatet och försöka lära mig det, då jag själv ska vara där på en tävling i höst, kan vara fint att kunna med dataprogrammet innan...

Kanske, kanske bjuder den här helgen på en hotell- vistelse också, vi får se hr det blir.


Ha en härlig fredag!

Av Johanna - 26 augusti 2010 22:10

Igår tog vi tåget till Sundsvall med Katarina och Ellie för lite shopping.  Blev bara kläder till Sigge, himla kul att köpa små kläder... Och eftersom jag har jättestora kläder nuförtiden så är det mindre kul att shoppa till sig själv, försökte hitta nåt att ha på mig på dopet, men nä....

Till veckan drar jag igång träningen ordentligt! Har mjukstartat lite, men nu blir det en ordentlig satsning, kul! Kim och Maczon ligger också i med löpträning, så jag tänkte haka på dom så småningom. Tror inte jag klarar av deras fart eller distanser riktigt än   


Och till" hemlig": Ja jag är väldigt lyckligt lottad!    Jag har mina aaaningar om vem du är, haha!


Av Johanna - 24 augusti 2010 19:34

Nu har det börjat igen!

 Märks av att jag sitter här hungrig halvåtta på kvällen och väntar på att få börja laga mat snart... Visst kan jag äta tidigare, men det är ju så tråkigt att äta själv, så jag väntar.

 Hockey- träningen är det ju såklart som gör att vi sitter och väntar på pappan, men nu är det inte långt kvar!

Bebisen i huset ska snart sova och vi intar middan till en film- I love you Phillip Morris. Får se om den är bra- riktigt filmväder är det idag i alla fall!

Ha det gott!


Av Johanna - 21 augusti 2010 17:27

 

Kollar på husse...


 

...som klipper gräset.


  

   

Av Johanna - 20 augusti 2010 23:24

Imorgon är det jag som köper en kalender! Har alldeles för många datum som snurrar runt i huvudet nu, som jag måste komma ihåg.  Möten, jubileum, efterkontroll (som jag redan lyckats missa en gång) födelsedagar, dop,

 ja datum som jag inte får missa.  Och eftersom jag har gröt i huvudet eftersom jag ammar ( jo, barnmorskan sa att det kunde vara så när hon ringde och frågade var jag höll hus på min efterkontrollstid, så jag håller fast vid det!   ) kan det vara bra att skriva ner dessa någonstans.


Så imorgon går jag och köper mig en kalender!


Trevlig helg på er!




Av Johanna - 19 augusti 2010 21:45

Härlig dag har vi haft idag! En promenad i solen och sedan fika hos Katarina och Ellie, med hemmagjord rabarbersaft, kanske det godaste som finns!


Ikväll kämpar jag hårt mot godissuget, men det verkar som jag vinner den kampen ändå   



 


Ellie och Sigge. Skiljer bara ett par veckor mellan dessa små knoddar.


  

Av Johanna - 18 augusti 2010 23:23

Nä nu väntar sängen på mig! Har blivit så dålig på att lägga mig i vettig tid numera och det måste ändras på.

Imorgon åker jag och Sigge för att hälsa på Katarina och hennes Ellie och sedan är det jag som ska till gymmet!


Sov gott!

Av Johanna - 18 augusti 2010 11:01

Idag är det dags för Sigges första vaccination. Som tur är börjar Kim jobba sent idag så han kan vara med, sprutor är inte riktigt min grej... Under graviditeten var nog det som var jobbigast, alla sprutor och nålar! Kim och barnmorskan hade väldigt kul varje gång det var dags för blodprov medan jag svettades och våndades... Men ja, det var ju värt det   


   Har blivit dåligt med träning den här veckan, bara små promenader, inte bra! Måste försöka ta mig till gymmet i morgon, eller jag SKA ta mig till gymmet i morgon! Vågen visar sakta men säkert lägre siffror, men det är mycket som ska bort! La på mig 23 kg under graviditeten och när vi kom hem från bb hade 6 av dom försvunnit, så det är ju en del som måste svettas bort nu...

På promenad igår, börjar bli riktigt kallt på morgnarna nu.

Ovido - Quiz & Flashcards