Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Johanna - 17 oktober 2008 21:43

...har startat hos oss. "Kakel- och klinkerskillen" har varit hos oss och bedömt prisläget. I morgon kommer rör- killen (även vår granne, lämpligt nog :) ) och kollar vad som ska göras. För att göra finns det.. suck.. Det ska rivas väggar, flyttas på avlopp, ja helt enkelt allt som finns där nu ska bort för att sedan börja om från början igen. Men det blir nog bra när det är klart. Vi måste bara ta och bestämma oss för hur det ska se ut därinne också... Helt plötsligt har K börjat lägga sig i färg och design? Han brukar alltid förklara "bestäm du, det brukar bli så bra det du gör". Men inte nu inte. Hoppas det är en engångsföreteelse..haha.  ;)


På hundfronten då.. Är medhjhälpare på en valpkurs, superskoj! Man blir ju lite valpsjuk när man vistas bland alla mysiga valpisar...

Hade första träffen i onsdags och tänkte träna lite med Kristina efteråt. Satan vilken laddad hund jag hade! Han hade suttit i bilen under kursen och bara laddat tror jag, så jag bestämde mig för att köra ur lite energi ur benen, så det blev en hel del budföringar. Blev ett par varv på agilitybanan också. Han tycker det är superkul och han lyckades hålla fokus väldigt bra faktiskt, annars blir han lätt lite gasad...


Måste börja lägga lite mer fokus på platsliggningen nu också! Måste få bort gnället som vi har när jag lämnar honom, men vi har ju vintern på oss så det borde ju gå?


Sen har vi ju en del nya moment att lägga krutet på nu också om vi ska kunna tävla till våren, som jag hoppas... Helst både lägre spåret och lydnadstvåan...


Ha en trevlig helg!


/J


Lite bilder från i somras....


Ovido - Quiz & Flashcards