Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Märtas bedrifter

Av Johanna - 18 oktober 2008 16:24

Ett axplock av Fröken Märtas bedrifter den här veckan...


- Tisdag 04:15. Märta river ner en ljuslykta som står i fönstret i sovrummet. Jag vaknar med ett ryck och likt Emil i Lönnebergas pappa vrålar på Määärta!  Letar fram dammsugaren och städar undar skärvorna innan någon trampar in en glasbit i tassarna.


-Onsdag 07:00. Märta river ner en tallrik som går i tusen bitar. Kim vaknar med ett ryck och samma Lönneberga- imitation. Kim letar fram dammsugaren och städar undan. Ändå lyckas jag trampa in en liten glasskärva i foten senare...


- Torsdag. Märta ramlar ner i toaletten... Torkar sig på Kims nytvättade underkläder...


-Fredag. Märta tar ett nytvättat örngott och på nåt vis får hon ner det i toaletten...


På köpet har hon tagit ALLA mina hårsnoddar och lekt bort dom, eller tuggat av dom. Har inte en enda kvar.


Hon är söt när hon sover... ;)






 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

18 oktober 2008 17:31

Ja dom är roliga dom små liven:-)hihi....jag känner igen det där,fast Maica har ännu inte lyckats ha ner något som har gått sönder som tur är men hon hittar allt möjligt å gör det till hennes leksaker:-)/Kram

http://www.freewebs.com/mirrko

 
Maud & Zoie

Maud & Zoie

18 oktober 2008 18:49

Å vad jag känner igen det... =(
*suck*
Håller med de är iallafall söta när de sover! ;)

http://www.zorroman.se

 
Janne å Arne

Janne å Arne

18 oktober 2008 20:33

Tack så mycket. Då ska jag sitta vid datorn.

http://www.blogtown.se/blog.php?id=arne12

 
Ingen bild

Nettan

19 oktober 2008 21:44

Livet som kattägare!!!! de är väldigt! driftiga & híttar på mkt!!!
Nu har erfarenheten sagt mig att hundar kan också!!!!(tänker på allt Tårtan käkat upp/sönder!!) då var faktiskt min katts bedrifter ganska oskyldiga, och inte på långa vägar så dyrbara!!!!

Ha det.................kram

 
Fia

Fia

18 november 2008 00:33

Hahaha åhh jag bara skrattade när jag läste detta inlägg=) det är mycket man får räkna med då man skaffar katt=)senast idag så åt min kära Sigrid upp högtalar sladden till min mp3 precis innan jag skulle ut på promenix=) dom är jäättte söta när dom sover:D

http://z4mbizzz.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 juli 2011 08:50


 

Av Johanna - 29 juni 2011 21:17

Tycker Maczon har fått stå tillbaka lite här på bloggen, så här kommer ett inlägg tillägnat bara honom, min kloka, fina hund!         ...

Av Johanna - 19 maj 2011 22:23

I Sigges födelsedagstårtor hade jag två olika fyllningar, hallongrädde och dumle- fluff! Första gången jag testar det, men det blev väldigt gott, så det blir nog fler gånger.   Här kommer det busenkla receptet:   180 g Dumlekola 2 dl grädde...

Av Johanna - 19 maj 2011 14:25


  Just nu ligger den här godingen och sover efter att ha varit på stor och liten och busat. När han har vaknat tänkte vi ta en sväng till bvc för att mäta och väga. Var 2 månader sen vi var där sist, så det ska bli kul att se vad siffrorna är nu...

Av Johanna - 13 maj 2011 22:01

      Vilken dag! Sigge har verkligen blivit ordentligt uppvaktad idag, med presenter, fika, grattishälsningar på telefon och härliga besök. Först ut var några av Sigges kompisar som kom och busade lös några timmar, fikade och Sigge fick fint pa...

Ovido - Quiz & Flashcards