Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Ahhh! Förbannad...

Av Johanna - 3 november 2008 19:24

Ledig dag idag och började dagen med ett besök hos frisören. Lite mer färg, lite mindre hår och en tusenlapp fattigare... Stannade på hund- och kattaffären på väg hem och handlade lite smått och gott till både Maczon och Märta.


När jag kommer hem får Maczon gå ut på gården en stund. Lite längre bort bor det en hund som jag hörde att dom ropade på. Helt plötsligt sätter han av mot oss när han får syn på Maczon och springer till vårt staket. Jag sätter Maczon på gräsmattan och säger åt honom att stanna vilket han gör. Jag går fram till staketet och försöker få hunden att stanna kvar efter som det är lite trafik och han bor på andra sidan gatan.

Tillslut kommer hans matte (borde man inte slänga ciggen och skynda sig om man ser att ens hund yrar runt på vägen?) men hon tar inte tag i honom utan bara står och ropar på honom medan han flänger runt utanför staketet.  Plötsligt drar han ut på gatan igen och siktar in sig på Maczon och rusar in på vår gård, mot honom.

Maczon reser sig då och börjar jaga honom från gården ut i vägen och bort mot deras gård. Jag efter och lyckas till slut få honom att stanna, tar tag i honom och är rejält förbannad för att han inte stannade på mitt första kommando. Då kommer den andra hunden mot oss än en gång och hugger sig fast i Maczons bak. Jag försöker fösa undan honom med foten medan jag håller i Maczon, vilket resulterar i att han tappar greppet om Maczon men flyger på honom igen och biter honom i baken. Försöker så ett par gånger till med samma resultat, tillslut måttar jag in en ganska så rejäl "spark" på honom och då släpper han och springer mot huset.

Pulsen rusade ganska bra då. Som tur är var det inte en stor hund, så det blev inga skador utan han fick nog mest grepp om pälsen och hullet, tack och lov!

Nu blir det middag.

 
 
Elin & Mirko

Elin & Mirko

3 november 2008 20:14

ja vad ska man säga?man slutar aldrig att förvånas över hundägares beteenden!!man blir ju alldeles matt!du gjore det bra Johanna som gav hunden en spark!:-)/Kram

http://www.freewebs.com/mirrko

 
Ingen bild

Johanna

3 november 2008 20:18

Ja, fast jag hade lite dåligt samvete efteråt kan jag säga... Men det var ju för den hundens skull också, för jag tror inte den hade velat att Maczon skulle försvara sig... Och den hundens ägare såg jag inte skymten av förrän när jag hade lyckats få bort den...

 
Kristina

Kristina

3 november 2008 20:41

Hua, dessa "hundmänniskor" som går lösa!! Erbjud henne en plats på vår kurs... :o)

http://www.norrlandsbeardisar.se

 
Madeleine

Madeleine

5 november 2008 09:34

Fan, vilket mungo.. såna borde inte få ha hundar..! Tur att allt gick bra iaf.. Jag kan säga att jag är livrädda för såna, ett litet nafs på min lilla Leeloo så är hon nästan uppäten..

http://www.muppsan.com

 
Ingen bild

Nettan

5 november 2008 19:51

Man slutar aldrig att förvånas över att en del människor har hund! varför har dom det??? Har varit med om en liknande sak då min hund var kopplad och blev påhoppad! sen fick jag en utskällning av den andre hundens ägare??? varför har vissa hund? skönt iaf att allt gick bra och jag tycker du agerade helt rätt//kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 juli 2011 08:50


 

Av Johanna - 29 juni 2011 21:17

Tycker Maczon har fått stå tillbaka lite här på bloggen, så här kommer ett inlägg tillägnat bara honom, min kloka, fina hund!         ...

Av Johanna - 19 maj 2011 22:23

I Sigges födelsedagstårtor hade jag två olika fyllningar, hallongrädde och dumle- fluff! Första gången jag testar det, men det blev väldigt gott, så det blir nog fler gånger.   Här kommer det busenkla receptet:   180 g Dumlekola 2 dl grädde...

Av Johanna - 19 maj 2011 14:25


  Just nu ligger den här godingen och sover efter att ha varit på stor och liten och busat. När han har vaknat tänkte vi ta en sväng till bvc för att mäta och väga. Var 2 månader sen vi var där sist, så det ska bli kul att se vad siffrorna är nu...

Av Johanna - 13 maj 2011 22:01

      Vilken dag! Sigge har verkligen blivit ordentligt uppvaktad idag, med presenter, fika, grattishälsningar på telefon och härliga besök. Först ut var några av Sigges kompisar som kom och busade lös några timmar, fikade och Sigge fick fint pa...

Ovido - Quiz & Flashcards