Direktlänk till inlägg 13 november 2008

besök av polisen...

Av Johanna - 13 november 2008 20:35

Vi säljer smycken i butiken där jag jobbar och vi har på senaste tiden märkt att det har försvunnit en del. Jag har misstänkt en dam ett tag som har betett sig lite underligt och idag var hon inne i butiken igen... Såg i ögonvrån att hon stoppade ett halsband i fickan! Gick fram till henne och frågade vad hon hade i fickan. Hon spelade dum till en början, men till sist halade hon fram det. Shit, vad förbannad jag var, skakade när jag hade slängt ut henne ur butiken!

Har aldrig varit med att ta en snattare på bar gärning, så efteråt kom jag på att jag kanske inte skulle ha slängt ut henne utan ringt polisen...

Vi gjorde det efteråt, dom kom dit och förklarade att det inte hade gjort nån skillnad eftersom det inte skulle klassas som snatteri eftersom hon aldrig hade lämnat butiken med "stöldgodset" utan "bara" stoppat det i fickan...


Så sån action har jag haft det på jobbet idag... Haha! :D

Hade planer på att gå en långpromenad med Maczon på kvällen, men åkte upp till mamma och pappa och somnade i deras soffa ist... så det blev en liten kort promenad ist... och kallt var det! -8 grader..


I morgon är det fredag! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 6 juli 2011 08:50


 

Av Johanna - 29 juni 2011 21:17

Tycker Maczon har fått stå tillbaka lite här på bloggen, så här kommer ett inlägg tillägnat bara honom, min kloka, fina hund!         ...

Av Johanna - 19 maj 2011 22:23

I Sigges födelsedagstårtor hade jag två olika fyllningar, hallongrädde och dumle- fluff! Första gången jag testar det, men det blev väldigt gott, så det blir nog fler gånger.   Här kommer det busenkla receptet:   180 g Dumlekola 2 dl grädde...

Av Johanna - 19 maj 2011 14:25


  Just nu ligger den här godingen och sover efter att ha varit på stor och liten och busat. När han har vaknat tänkte vi ta en sväng till bvc för att mäta och väga. Var 2 månader sen vi var där sist, så det ska bli kul att se vad siffrorna är nu...

Av Johanna - 13 maj 2011 22:01

      Vilken dag! Sigge har verkligen blivit ordentligt uppvaktad idag, med presenter, fika, grattishälsningar på telefon och härliga besök. Först ut var några av Sigges kompisar som kom och busade lös några timmar, fikade och Sigge fick fint pa...

Ovido - Quiz & Flashcards