Alla inlägg under februari 2009

Av Johanna - 18 februari 2009 23:44

Sitter vid datorn fast jag borde sova för länge sen.... Har varit hemma från jobbet idag med migrän.  Inte så ofta jag tvingas vara hemma från jobbet pga migränen, som tur är,  men imorse hade jag ett sånt, vidrigt anfall.


Försökte skicka ett sms till chefen, men efter 5:e försöket gav jag upp... Ibland blir det så att det sätter sig på talet, jag får inte fram rätt ord, sluddrar,  eller (tydligen!) kan inte skriva ordentligt, utan kastar om ord och skriver fel ord. Knasigt!? Som tur är händer det inte allt för ofta! :)


I alla fall så sover jag som en gris när migränen sätter in, så den här veckan har jag i princip sovit bort. Så nu har jag som vänt på dygnet, eller nåt och lär väl inte kunna somna än på ett tag.


Nog om det!

Hade helt missat att instruktörsutbildningen jag vill gå börjar till helgen! Hade planat att åka till stan för att köpa grejer till badrummet, men kanske måste ändra de planerna nu...




Av Johanna - 17 februari 2009 11:53

Söndag och måndag var jag ledig och vädret visade sig äntligen från sin bästa (och varmare!) sida. Äntligen hade man kunnat vara ute och tränat utan att förfrysa vare sig hund eller sig själv!

Men nä, knockad av migrän båda dagarna :( Så ist har vi gjort sällskap i sängen jag och Maczon, hela dagen låg vi igår. Typiskt.


Idag är det kallt igen, men vädret var strålande sol, så vi har nyss varit på en promenad iaf. Mycket energi i den shäferkroppen idag... :)


Nu väntar jobbet!



Av Johanna - 15 februari 2009 22:23

Igår hade vi en supermysig dag! Började ju med att jobba och sedan tog vi bilen och åkte till Sundsvall för att hälsa på Elin, Göran och lilla Signe!


Åh, vad fin hon var! Och så liten... men det är ju kanske inget ovanligt, haha.  Hon var ju inte ens ett dygn när jag var där! Blev bara en snabbvisit eftersom Elin var lite trött och man egentligen inte får hälsa på inne på förlossningen, så fick vi träffas ute vid hissarna.


Innan vi åkte till Sundsvall var vi även in en snabbis med en present till K och E-L som även de fått en liten.  Som snart hunnit bli 3 månader iofs, men bättre sent än aldrig :)


När vi kom hem åt vi god middag och sedan en mysig tv- kväll bara.


Bilder... Först på sötaste lilla Signe! Sedan på vackra rosor jag fick på alla hjärtans dag! Inte av Kim dock, utan av min snälla chef :)

(Jag fick en jättefin present av Kim också, men har inget kort på den tyvärr)



Av Johanna - 14 februari 2009 09:26

Igår var fredag den 13, en riktig turdag! Massor med grattis till Elin och Göran som fick världens finaste lilla tjej igår!


Nu åker jag på jobbet och säljer rosor till tusen!

Ha en bra hjärtedag!


Kram

Av Johanna - 13 februari 2009 20:20

Då kommer en lite uppdatering då!

Helgen som gick tillbringades i Vemdalen med goa vänner :) Inget krogen (förutom en snabbis på after- ski då...) utan bara stugmys, Buzz, surr och kortspel. Och massor med god mat och godis förståss! ;)

Grabbarna åkte skidor på dan, medan vi tjejer kollade in det stora utbudet i Vemdalen... En inredningsbutik, skidshopen och så Ica...


Mycket trevligt hade vi i alla fall! Men gud vad det snöade, hela tiden från att vi kom till vinåkte hem. Så hade det även gjort hemma tydligen, lite bilder på Maczon nedan, så ser man hur mycket snö vi har på vår gård nu!


Nu har vi äntligen rivit ur vårt badrum, så ingen dusch eller tvättmaskin närmsta veckorna... Om ni undrar varför jag luktar lite konstigt..hehe..

Nä då, har släpat upp hela tvättkorgen till min kära mor och far, och så får det nog bli några veckor framöver! Men det känns så skönt att det äntligen är igång!


Trevlig helg!

Av Johanna - 13 februari 2009 07:45

Här har det inte hänt mycket dom senaste dagarna! Ska precis åka iväg på jobbet nu, finns en del att göra så här i hjärtetider! :) Men ikväll kommer en lite uppdatering...

Hej så länge!

Av Johanna - 5 februari 2009 20:36

Ja det stod på kvälls- schemat idag. Och hej vad kul vi hade!

Eller... kunde ha haft. Jag kom nämligen inte hela vägen till klubben. Bilen tog sig nämligen bara till bensinpumparna på Ica och sedan var det stopp...


Vi har haft lite problem med att det blir startspärr ibland, tror det har något med larmet att göra. Och nu var alltså en sån dag. Suck.


Så där satt jag som ett fån och blockerade en av pumparna i - 14 graders kyla... Till slut gav jag upp och ringde till pappa som fick hämta mig.


Efter ca en timme åkte vi och hämtade Kim från träningen och för att se om bilen startade. Och det gjorde den. På första försöket. Pappa och K tyckte det här var skitkul, jag kunde inte riktigt hålla med.  ;)




Av Johanna - 4 februari 2009 14:52

.. så känns det inte alls lika kul med duntäcken nu. Trodde aldrig att dom plockade levande fåglar på dun!? Usch, har inte kollat på Kalla Fakta, trailern för programmet gjorde mig tillräckligt illamående.

Fy fan vad folk går långt för att tjäna pengar.

Ovido - Quiz & Flashcards